Nieuws Juli 2008

Fiorentina - Barça 1-3

FC Barcelona heeft ook zijn derde oefenwedstrijd in de seizoensvoorbereiding gewonnen. In het Italiaanse Florence was Barça met 1-3 te sterk voor Fiorentina. De blaugranas begonnen zonder Henry en Eto'o (geblesseerd), maar met Messi in de basiself. Het team van coach Guardiola wist de bal het werk te laten doen en kreeg in de eerste helft een aantal goede kansen. Xavi, die net als Iniesta en Puyol voor het eerst na een welverdiende vakantie meedeed, was met een schot op de paal het dichtst bij de openingstreffer. Barça was heer en meester en op het half uur viel dan ook de goal. Via voorbereidend werk van Messi en het doortikken van Piqué mocht Puyol de bal in een leeg doel werken. De vreugde moest snel plaatsmaken voor mineur vanwege een vervelende blessure voor Iniesta, die gewisseld moest worden. Zijn vervanger Jeffren liet verassend genoeg meteen van zich spreken, want in de eerste minuut van de tweede helft bracht hij de score op 0-2. De canterano schoot de bal op aangeven van Keita kruislings tegen de touwen. De vele wissels in en na rust maakte de wedstrijd er niet beter op. Fiorentina wist van de hapering in de blaugrana-machine te profiteren door in de 68e minuut via Passina de 1-2 aan te tekenen, maar echt spannend werd het nooit, want de kleine Bojan bracht de score vier minuten na de aansluitingstreffer van de Italianen weer op 1-3. Na een 'driehoekje' met Jeffren en Víctor Vázquez schoot hij de bal droog langs de doelman, waarmee de wedstrijd was gespeeld. Barcelona liet in Florence een goede indruk achter en zal morgen zonder Messi verder reizen naar de Verenigde Staten.

Beginopstelling Barça: Valdés; Alves, Piqué, Puyol, Abidal; Xavi, Touré, Keita, Iniesta; Messi, Pedro

Beelden van de wedstrijd zijn te zien onder de spelersinfo van Carles Puyol