Nieuws November 2012

Focus op Real Mallorca

Na de midweekse nederlaag in de Champions League tegen Celtic, staat er voor Barça opnieuw een uitwedstrijd op het programma. Zondag om 17.50 uur (let op de tijd!!) wacht op het eiland Mallorca de plaatselijke trots.

Tito Vilanova heeft de volgende 19 spelers meegenomen naar Mallorca: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Xavi, Villa, Iniesta, Alexis, Messi, Dos Santos, Mascherano, Bartra, Busquets, Pedro, Alba, Montoya, Song en Tello.

Real Mallorca en FC Barcelona hebben diverse raakvlakken met elkaar. Zo speelden een aantal spelers voor beide clubs, waarvan de twee meeste bekende Samuel Eto'o en Miguel Angel zijn. Bovendien wordt Andreu Fontàs door FC Barcelona voor de rest van het seizoen verhuurd aan de rood zwarten.

Real Mallorca speelt, met wisselend succes, sinds 1997 op het hoogste niveau in Spanje en van de laatste tien wedstrijden die de Blaugranas speelden op het vakantie eiland ging er toch opvallend genoeg maar eentje verloren. In het succesvolle seizoen 2008-2009 wisten de eilandbewoners FC Barcelona te kloppen, maar er dient erbij aangetekend te worden dat de ploeg van Josep Guardiola die avond al het kampioenschap binnen had weten te slepen en dat de focus al gericht was op de finale van de Champions League in Rome.