Nieuws Juni 2014

Frank Hoek analyseert Ter Stegen

De Duitse keeper Marc-André Ter Stegen zal volgend seizoen het doel van FC Barcelona verdedigen. Frank Hoek heeft een analyse op Ter Stegen losgelaten. Hoek was coach van de Barça-keepers tijdens beide perioden dat Louis van Gaal de touwtjes in handen had bij de Catalaanse club (1997-2000 en 2002/03), en tegenwoordig is hij één van de assistenten van de bondscoach van de Nederlandse WK-selectie.

Vlak voor Hoek naar Brazilië vertrok voor het wereldkampioenschap, sprak hij met Barça TV over de nieuwe keepersaanwinst van Barça. “Ik ken hem niet heel goed, maar ik herinner me hem wel van toen ik bij Bayern München was (2010/11). Hij is een jonge keeper die het vanaf zijn eerste wedstrijd goed heeft gedaan bij Borussia Mönchengladbach. Hij is getalenteerd en heeft elke kans om het ook bij Barça goed te doen.”

Hoek legde ook uit dat het verdedigen van het doel in Camp Nou een speciale kwaliteit vereist. “Het kunnen omgaan met druk. Het is heel belangrijk om zelfvertrouwen te hebben,” zei Hoek. In dat opzicht vraagt hij de Barça-fans dan ook om de Duitse keeper “wat tijd te geven om zich aan te passen en zijn ware kwaliteiten te tonen.”