Nieuws Mei 2020

Frenkie 23 jaar!!

Beter 1 dag te laat dan helemaal niet: Frenkie de Jong is gisteren 23 jaar geworden. Van harte gefeliciteerd namens de gehele Fan Club Barcelona uit Nederland. Frenkie’s verjaardag is een mooie gelegenheid om even terug te kijken op zijn eerste (bijna volledige) jaar bij Barça.

Je kunt niet anders stellen dan dat hij zich fantastisch aangepast heeft. Frenkie heeft tot nu toe 37 wedstrijden gespeeld en daarin 2 x gescoord. Hij heeft vele minuten op het veld gestaan. Na Ter Stegen, Griezmann en Piqué is hij de speler met de meeste minuten. Setién kan dan ook niet meer om hem heen.

Frenkie heeft over het algemeen het middenveld stevig in handen. Wat een prestatie voor een nog zo’n jonge speler!! Zijn grote kracht is dat hij op meerdere posities inzetbaar is. Hij is definitief 1 van de beste jonge middenvelders in Europa. Gelukkig dat Barça en Frenkie binnenkort weer wedstrijden gaan spelen. Frenkie heeft honger naar de bal. En wij ook!!

Foto: fcbarcelona.com