Nieuws December 2009

Geen rust voor Barça

Waar wij in Nederland "genieten" van een winterstop, is dat in Spanje niet het geval.
Na het grote laatste succes in Dubai, zal onmiddelijk het vizier weer op scherp moeten worden gesteld. Zaterdag staat namelijk al weer een uiterst moeilijke competitiewedstrijd op het programma. We zullen zien of de korte onderbreking in de Primera Division en de vele prijsuitreikingen goed zijn geweest en er weer nieuwe motivatie uit kan worden geput voor Messi c.s., of dat dit nu juist remmend heeft gewerkt.
Villareal is in Camp Nou de tegenstander (zaterdag 20.00 uur) en zij zijn aan een opmerkelijk goede serie bezig. Na een moeizame competitiestart, zijn zij inmiddels opgeklommen naar de 9e plek op de ranglijst. De eerste 8 wedstrijden leverde hen geen enkele overwinning op, maar daarna is het gaan lopen.
Barcelona zal Keita missen. Hij is waarschijnlijk nog 2 weken uitgeschakeld.