Nieuws Oktober 2014

Geslaagde Penyabijeenkomst!

Afgelopen zaterdag was het weer zover. In Breda waren de medewerkers en vrijwilligers van de fanclub al vroeg in de weer om de zaal 'de Cordial' bij het Rat Verlegh Stadion helemaal om te bouwen tot een Catalaans getinte feestzaal. Tweemaal per jaar organiseert de fanclub een penyabijeenkomst, maar de afgelopen keer moest deze bijeenkomst helaas geannuleerd worden door toedoen van de in Nederland gehouden atoomtop. Dit keer was de zaal echter weer goed gevuld, en alle ingrediënten leken aanwezig voor een prachtige avond. De nederlaag van Barça gooide roet in het eten, maar toch konden we spreken van een prachtige bijeenkomst!

Zo was bijvoorbeeld schrijver Raf Willems te gast, die een voordracht gaf uit zijn boek over FC Barcelona, en tevens boeken signeerde. De gemoedelijke Bredase sfeer was goed te voelen, en in de rumoerige zaal zag je overal ontmoetingen tussen vrienden die elkaar een tijd niet gezien hadden plaatsvinden, een prachtig gezicht. Er kon een kijkje worden genomen in het stadion, en buiten op het parkeerterrein waren de kinderen druk bezig met een voetbaltoernooi. Na de quiz over Luís Suárez kon de wedstrijd eindelijk beginnen. De typische sfeer die bij elke penyabijeenkomst aanwezig is was ook nu weer te voelen, en eensgezind staarde de hele zaal naar het grote scherm.

Na afloop van de wedstrijd, die teleurstellend verliep, was er weer de gebruikelijke loterij. Ook dit jaar pakte de fanclub weer uit met veel fraaie prijzen. Het door Lionel Messi gesigneerde shirt en de prachtige Messi Space Scooter sprongen daarbij in het oog.

Het was weer een geslaagde bijeenkomst en later zullen de foto's van onze fotograaf op de Facebook-pagina van de fanclub verschijnen. In 2015 zullen we velen weer terugzien op de volgende bijeenkomst!