Nieuws November 2019

God bestaat echt en speelt in Barcelona

Gisteravond trad FC Barcelona aan tegen nummer 18 van La Liga; Celta de Vigo. Onlangs is bij de Galicische club de coach ontslagen wegens de slechte resultaten. De nieuwe coach Òscar Garcia, voormalig speler van de Catalanen, keert voor zijn debuut terug in Camp Nou.

Eerste helft:

Bij aanvang van de wedstrijd rees de vraag of Barça zich zou herstellen van de mindere resultaten van de afgelopen weken. Naarmate de wedstrijd vorderde werd hier het antwoord snel duidelijk. Het was Celta wat de bal rond liet gaan. En als Barcelona de bal had dan was het baltempo veel te laag. Dat er alsnog gecoord werd mocht een wonder genoemd worden. Na hands van een Celta-speler ging de bal op de stip. Vanaf dat moment begon de Messi-show.. 1-0. Tegelijk met de strafschop volgde bij Barça de eerste wissel, Semedo ging er geblesseerd af en werd vervangen door Busquets. De vele blessures in de selectie baart men zorgen, Semedo is vijf weken uitgeschakeld door een hamstringblessure. Met de komst van Busquets werd het middenveld aangepast en kwam het voetbal van de Catalanen ten goede. Ondanks dat kwamen de Galiciers toch langszij wat eigenlijk niet onverdiend was. Een vrije trap van Olaza werd van richting veranderd waardoor Ter Stegen kansloos was. 1-1. Wie dacht dat dit de ruststand was kwam bedrogen uit. De show van Messi was net begonnen, vrije trap randje zestien is tegenwoordig voor hem een koud kunstje.... Keeper Ruben Blanco kansloos achterlatend. Ruststand 2-1.

Tweede helft:

De onzichtbare Ansu Fati werd in de rust gewisseld voor Dembele, er kwam meer diepgang en snelheid in het spel van Barça. Celta kwam niet meer in het spel voor. De goals lieten niet snel nog op zich wachten.. Na twee minute in de tweede helft schoot Messi zijn tweede vrije trap langs de wederom verbouwereerde Ruben Blanco en voltooide de Argentijn zijn 34e hattrick in La Liga. Hierdoor evenaarde hij Cristiano Ronaldo. Hij legde door zijn hattrick Celta eigenhandig zij wil op! Oftewel, God bestaat echt en speelt in Barcelona. Dat Busquets de wedstrijd in de 84e minuut echt op slot gooide was meer voor de statistieken, het ging na de wedstrijd alleen nog maar over die ene, kleine nummer 10 uit Rosario. Eindstand 4-1.

Opstelling FC Barcelona

Ter Stegen, Semedo '23(Busquets), Pique, Umtiti, Junior Firpo, de Jong, Arthur, Sergi Roberto, Griezmann '73 (Luis Suarez), Messi en ANsu Fati '45 (Dembele)

Opstelling Celta de Vigo

Ruben Blanco, Aidoo, Olaza, Hugo Mallo, Araujo, Junka, Lobotka '76 (Denis Suarez), Beltran, Pape Diop '81 (Fernandez), Iago Aspas, Sisto '64 (Mendez)