Nieuws December 2010

Goed nieuws voor Bojan en Jeffren

Bojan en Jeffren konden niet veel genieten van de winst op Rubin Kazan afgelopen dinsdag: beide spelers verlieten vroegtijdig het veld vanwege blessures, waardoor Guardiola noodgedwongen zijn plan moest aanpassen.

Toch is er goed nieuws, want in beide gevallen zijn de blessures niet ernstig. Bojan heeft de nacht doorgebracht in het ziekenhuis, nadat hij in de eerste helft tegen Rubin een enorme opdonder kreeg op zijn hoofd en uiteindelijk half-bewusteloos het veld per brancard moest verlaten. Hij is woensdagochtend uit het Barcelona Hospital ontslagen en krijgt twee dagen volledige rust; naar verwachting zal hij vrijdag weer gewoon met de selectie meetrainen.

Jeffren, daarentegen, zal zeker de wedstrijd van zondag tegen Real Sociedad missen. Al na elf minuten tegen Rubin gaf de speler aan pijn te hebben en ging hij aangeslagen het veld af. De medische test die Jeffren woensdagochtend onderging, wees uit dat hij zijn lies verrekt heeft. Het geluk bij het ongeluk is dat hij dus maar één wedstrijd mist en waarschijnlijk volgende week weer mee kan trainen met de rest.