Nieuws Mei 2012

Gràcies Pep! Beter zullen we niet krijgen.

Het afscheid van Camp Nou was emotioneel. Bij het betreden van het veld was een groot spandoek te zien met daarop de tekst T'Estimem Pep. De oefenmeester werd gedurende de wedstrijd tegen Espanyol toegezongen door het stadion, waaronder bijna 80 leden van de fanclub's fanreis van dit weekend. En tot slot was er nog een eerbetoon aan de beste coach uit de geschiedenis van FC Barcelona, Pep Guardiola.

Zaterdag avond was alle aandacht gericht op Pep Guardiola. De prijzen in La Liga waren verdeeld, en alleen Messi kon met zijn 4 goals de show even naar zich toe trekken. Maar ook hij bracht na zijn 4e doelpunt een hommage aan Guardiola door het doelpunt met hem te vieren. Na het fluitsignaal was het Pep zelf die Camp Nou toe sprak. Eerst werd op de schermen het filmpje laten zien die eerder al als eerbetoon voor hem was gemaakt. Met aan het einde het simpele dankbare, Gràcies Pep! Want wat zeg je tegen een coach die 4 jaar lang je alles heeft gegeven. Een simpele dankjewel, met een diepere betekenis erachter. De eerste tranen begonnen te vloeien toen er een breekbaar nummer van Lluís Llach klonk. Que tinguem sort, vertaald geluk. Aan Guardiola was te zien dat hij niet graag de aandacht op hem gevestigd heeft. De bekende stem van de stadion speaker, Manel Vich, sprak als vader van Camp Nou Guardiola toe. De diepe stem van Vich kwam bij iedereen aan. Hij sloot af met de woorden die bij iedereen leefde: “Kom ooit terug”. Kom ons ooit nogmaals zoveel geluk geven als je de afgelopen 4 jaar gedaan hebt.

Toen was het de beurt aan Pep Guardiola zelf. “Ik had het voorrecht, om met deze fantastisch spelers te werken. En de liefde die ik krijg. Dank u allen. Ik voel me heel dicht bij. U bent een deel van leven. Veel succes en tot snel”. Na de officiële persconferentie, toen het stadion leeg was betrad Guardiola nog eenmaal het heilige gras van Camp Nou als trainer van FC Barcelona. Samen met zijn vrouw en 3 kinderen. Nog even genieten van een prachtige en hectische 4 jaar. Eindelijk rust voor Pep Guardiola, en meer tijd voor zijn gezin. Het einde van een tijdperk. Gràcies Pep! Beter zullen we nooit krijgen.