Nieuws Juli 2019

Griezmann naar Barça

FC Barcelona heeft de afkoopsom van 120 miljoen euro betaald om Antoine Griezmann los te weken van Atlético Madrid.De Fransman tekent een contract voor 5 jaar tot 30 Juni 2024, met een afkoopsom van 800 miljoen euro.

Geboren op 21 maart 1991 in Mâcon, Frankrijk heeft Antoine Griezmann zich ontwikkeld tot 1 van de beste spelers ter wereld. De spits komt eindelijk naar Barça na zijn jaren bij Real Sociedad en Atlético Madrid.

Zijn eerste voetstappen op het veld maakte hij in Charnay-lès-Mâcon.Hij werd op jonge leeftijd gescout door de Baskische club Real Sociedad, en hij vertrok in 2005 op 14 jarige leeftijd naar San Sebastián.

Bij Real Sociedad maakte hij zijn profdebuut in 2009 op 18 jarige leeftijd. Griezmann was 1 van de sleutelfiguren in het team welke de promotie van de Segunda naar de Primera Divison bewerkstelligde. In Baskenland speelde hij 202 wedstrijden waarin hij 52 scoorde.

Dit leverde hem in 2014 een transfer naar Atlético Madrid op, zijn transfer betrof toen 30 miljoen euro.

En nu mag hij zich eindelijk een Blau Grana noemen.

Foto: www.fcbarcelona.com