Nieuws Mei 2013

Groen licht voor Javier en Víctor

Zaterdag middag trainden Javier Mascherano en Víctor Valdés weer volledig mee met de selectie van Tito Vilanova. De verdediger en keeper hebben van de medische staf na de training groen licht gekregen waardoor de coach de twee zondagavond om 21:00 uur kan inzetten bij de wedstrijd tegen Real Valladolid.

Adriano Correia, Daniel Alves en Éric Abidal trainden wel nog apart van de groep en zijn nog niet voldoende hersteld van hun blessures.

Mascherano raakte net als Lionel Messi in Parijs geblesseerd in het Champions League duel tegen PSG. Na een botsing met Jordi Alba moest El Jefecito noodgedwongen het veld verlaten. Op de knie was een diepe snee te zien.

Valdés had een Plantaire fasciitis ontsteking. Het is een bij keepers vaak voorkomend overbelastingsletsel van de onderkant van de voetzool door de vele sprongen en harde landingen die ze doen op ongelijke ondergronden.

Zondag om 12:00 uur is de laatste training ter voorbereiding op de voorlaatste thuiswedstrijd van het seizoen.