Nieuws Maart 2011

Grote tegenvaller voor Puyol

Ondanks zijn vooruitgang in de afgelopen dagen, liet FC Barcelona vandaag weten dat Carles Puyol aanstaande dinsdag toch niet beschikbaar zal zijn voor de wedstrijd tegen Arsenal. Een flinke tegenvaller voor Puyol, maar ook voor het hele team, dat na het voorspoedige herstel van Valdés had gehoopt op eenzelfde herstel voor de verdediger.

Nog altijd heeft Puyol last van een knieblessure. Op advies van de medische staf is hij niet opgenomen in de selectie voor het Champions League duel, en Barça moet dus nog een wedstrijd haar gebruikelijke aanvoerder missen. Waarschijnlijk zal er daarmee weer een beroep gedaan worden op onder andere Abidal, die de afgelopen duels heeft aangetoond zijn mannetje te staan in de blaugrana verdediging, en Milito, die tegen Zaragoza voor het eerst weer startte en de negentig minuten volmaakte.

In het eigen Camp Nou moet Barça een achterstand van 2-1 op de Londenaren goedmaken. Ook Arsenal heeft te kampen met geblesseerde spelers: sleutelspelers Robin van Persie en Theo Walcott zullen zeker ontbreken, Cesc Fàbregas zal naar alle waarschijnlijkheid wel op tijd hersteld zijn.