Nieuws Mei 2009

Guardiola: “De eerste is binnen, op naar de volgende”

Winnend coach Guardiola was na de bekerwinst op Bilbao in extase. Zijn eerste prijs als hoofdcoach van Barça deed hem zichtbaar veel. “Dit is een van de mooiste dagen van mijn leven. Ik geef alle complimenten aan de spelers. Ze zijn fantastisch. Wij als trainingsstaf hebben het geluk met zo’n selectie te mogen werken. Ze voeren alle ideeën van welke trainer die er dan ook maar voor de groep staat prima uit. Ze hebben een exceptionele wedstrijd gespeeld tegen een goede ploeg met een grote schare fans.”

Over het verloop van de wedstrijd was Pep ook te spreken. “We wisten dat Bilbao zeer agressief uit de startblokken zou komen. Ons plan was om de bal zo snel mogelijk te blijven roteren, zodat zij ons niet onder druk konden zetten.”

Als bepalende speler haalde Guardiola zijn pupil Messi naar voren. “Het is een buitencategorie speler en dit soort wedstrijden zijn voor hem gesneden. Hij onderscheidt van de rest van de spelers en hij verdiende het om de hele wedstrijd te mogen spelen.”

Guardiola wenste al weer verder te kijken naar komend weekend, waarin Barça zo goed als zeker ook de landstitel gaat pakken. “We hebben er een, nu op naar de volgende titel.”