Nieuws Oktober 2011

Guardiola denkt iedere dag aan vertrek bij Barça

De meest succesvolle van FC Barcelona is de huidige trainer Pep Guardiola, hij breekt de laatste jaren het ene na het andere record. Toch wil de oud-speler zich niet voor langere tijd aan de Catalaanse club verbinden, zoals Alex Ferguson bij Manchester United. De trainer zegt zelfs dat hij dagelijks bezig is met een vertrek bij Barça.

Guardiola is niet echt bezig met een vertrek, maar wil zich niet lang binden. “Luister, iedere dag denk ik dat ik morgen zal vertrekken”, legt Guardiola uit aan Sport. “Als je met een klus bezig bent, moet je jezelf altijd voorhouden dat je een dag later weg kunt zijn. Ik werk beter als ik denk dat ik de vrijheid heb om over mijn eigen toekomst te beslissen”, aldus de coach.

Het contract van Guardiola, die sinds 2008 de scepter zwaait bij de selectie van Barça, loopt in 2012 af. “Van een verbintenis waardoor ik voor enkele jaren vastzit word ik zenuwachtig en kan er voor zorgen dat ik mijn passie verlies”. Over zijn eigen toekomst blijft Guardiola vaag. “Ik heb geen idee. Als de club mij nog wil en ik heb het ook nog naar mijn zin, dan blijf ik. Als ik word ontslagen, dan zie ik wel wat er op mijn pad komt”.