Nieuws April 2011

Guardiola niet bezig met vertrek

De Barça-fans hoeven niet te vrezen voor een vertrek van Pep Guardiola. De Catalaanse coach ontkent in zijn hoofd al bezig te zijn met een andere toekomst. Guardiola verlengde onlangs zijn contract bij FC Barcelona tot volgend jaar zomer. Als het aan de club ligt tekent de coach een contract voor het leven, maar dat weigert hij. Guardiola heeft laten weten alleen kortlopende contracten te willen tekenen.
Deze week zou de trainer bij een interview met het Italiaanse RAI Sport hebben laten doorsijpelen te overwegen om ermee te stoppen. “Ik zit hier prima, maar bij een club van deze orde kan je nooit voor een heel lange periode blijven”, luidde zijn reactie.
Guardiola zei tevens dat hij van mening is dat coaches altijd een houdbaarheidsdatum hebben bij een club. “Volgend jaar wordt het mijn vierde seizoen op rij als coach van Barcelona. Het is moedig van de club dat ze mij zo'n lange periode houden, want op een bepaald moment worden spelers moe van een coach en wordt de coach moe van de spelers.”
Volgens Guardiola zijn de woorden echter uit het verband gerukt. “Ik ben niet verraden in het interview, maar wil duidelijk maken dat ik er niet aan denk om de club per direct te verlaten. Misschien ben ik naïef als het gaat om de omgang met de pers en daar zal ik van leren in de toekomst.”