Nieuws Maart 2011

Guardiola opgenomen in ziekenhuis

In tegenstelling tot Xavi is Pep Guardiola de met 1-0 gewonnen wedstrijd tegen Valencia niet ongeschonden doorgekomen. De coach moest 's nachts in een ziekenhuis worden behandeld vanwege hevige rugklachten. Dat maakte de Catalaanse club vandaag bekend. De 40-jarige Guardiola miste eerder deze week al een training en een persconferentie. Hij stond tegen Valencia dan ook met een pijnlijke grimas langs de lijn. “Pep heeft het zwaar en weet ook niet waar het vandaan komt”, verklaarde assistent Tito Vilanova na de wedstrijd. De kwetsuur komt op een vervelend moment voor Barcelona. In de competitie wachten grootmachten Sevilla en Villarreal. Bovendien moet de ploeg volgende week in de Champions League een 2-1 achterstand goedmaken tegen Arsenal.

Onderzoeken in het ziekenhuis van Barcelona hebben inmiddels uitgewezen dat Guardiola een hernia heeft. De behandeling zal bestaan uit medicijnen en injecties. Afhankelijk van hoe deze behandeling aanslaat, wordt door de artsen besloten wanneer Guardiola naar huis mag.

Xavi stond de volle negentig minuten op het veld en verklaarde na afloop van de wedstrijd geen last meer te hebben van zijn kuitblessure. Het is goed nieuws voor de middenvelder, die dit seizoen regelmatig met pijntjes kampte. “Het veld was droog en hard, maar ik heb geen last gehad”, aldus Xavi. “Dit is een erg belangrijke overwinning voor ons. Door in dit soort wedstrijden te winnen kun je aan het einde kampioen worden.”