Nieuws April 2011

Guardiola waakt voor euforie

Ondanks de 0-2 zege op Real Madrid, wil trainer Guardiola geen euforie kweken. “Dinsdag kunnen we pas de finale bereiken”, zei hij na afloop van el Clásico.

“Een ploeg die negen keer de Europa Cup wist te veroveren, zal zich niet gauw gewonnen geven”, zei hij over de aartsrivaal uit de hoofdstad. Bovendien waarschuwt hij voor trucs uit de hoge hoed van Mourinho. “We gaan ons nu eerst richten op het winnen van de Liga en de terugwedstrijd tegen Real, daarna komt eventueel de finale van de Champions League.”

Pep was erg te spreken over de wedstrijd: “We hebben 90 minuten lang laten zien dat we er voor wilden vechten en iedereen heeft zijn steentje bijgedragen. We hebben een jonge ploeg, maar zowel op als naast het veld zijn het al grote voetballers”. Lionel Messi, die beide doelpunten voor zijn rekening nam, is volgens Guardiola één van de beste spelers van Barça ooit. “Hij heeft een grote capaciteit aan balans, bewijst iedere wedstrijd weer zijn waarde en is pas 23 jaar oud. Hij hoort bij de allergrootsten van FC Barcelona”, besloot Guardiola.