Nieuws November 2020

Hectisch programma

We bekijken de 10 La Liga en Champions League-wedstrijden, die in 2020 nog gespeeld dienen te worden door het team van Ronald Koeman

Na de laatste interlands van 2020 staat Barça voor een hectisch einde van het kalenderjaar met vrijwel elke drie dagen een wedstrijd. In de komende anderhalve maand hebben de blaugranas maar liefst tien wedstrijden te spelen: zeven in La Liga en drie in de Champions League. Laten we eens kijken wat het team van Ronald Koeman te wachten staat.

10 spellen in 39 dagen

Beginnend met de reis naar Atlético Madrid op 21 november en eindigend met een thuiswedstrijd tegen Eibar, staan de blaugranes voor 10 wedstrijden in slechts 39 dagen.

De eerste test in dit marathon-einde van 2020 vindt plaats in het Wanda Metropolitano tegen Diego Simeone's Atlético Madrid op zaterdag, om 21.00 uur CET. Een confrontatie tussen twee van de beste teams van Europa in La Liga wordt gevolgd door een reis naar Oekraïne om het op te nemen tegen Dynamo Kiev in de Champions League op dinsdag 24 november, die om 21.00 uur CET begint. De week eindigt met het bezoek van Osasuna aan Camp Nou in La Liga op zaterdag 29 november, om 14.00 uur CET.

In december blijven de wedstrijden in een rap tempo komen. Op woensdag 2 december reist Barça naar Boedapest om het op te nemen tegen Ferencváros in de Champions League. De volgende zaterdag, 5 december, wacht er weer een uitreis in La Liga wanneer de ploeg van Koeman naar het pas gepromoveerde Cádiz gaat.

De laatste wedstrijd van de groepsfase van de Champions League komt voor de blaugranas op woensdag 8 december met het bezoek van Juventus aan Camp Nou, dat om 21.00 uur CET begint. Het volgende weekend heeft Barça weer een thuiswedstrijd, dit keer tegen Levante in La Liga, waarvan het aanvangstijdstip nog moet worden bevestigd.

Er is tijd voor de blaugranas om op adem te komen, want er is geen midweek-wedstrijd na de wedstrijd tegen Levante. In het weekend van 19/20 december staat Barça tegenover Valencia in Mestalla voordat 2020 eindigt met een midweekse wedstrijd in La Liga uit bij Valladolid en een thuiswedstrijd tegen de Baskische club Eibar. Zonder twijfel een hectisch schema om het voor iedereen zeer atypische 2020 af te ronden.