Nieuws Augustus 2020

Heet avondje in Camp Nou

En dat niet alleen vanwege de temperatuur (30 *C) maar zeker ook vanwege de belangen die er op het spel staan. Een aanvallend Barça tegen een verdedigend SSC Napoli en een ploeg die ook nog gevaarlijk is in de counter. Een clash van 2 speelstijlen. 0-0 is genoeg voor Barça maar daar moet je niet op gokken.

SSC Napoli eindigde dit seizoen op de 7e plaats in de serie A. Maar dit is natuurlijk van een ander niveau. Aanvaller Insigne gelooft in de kansen voor zijn team na een aantal geslaagde trainingen. Een blessure hield hem een tijdje uit de running maar hij zal er zeker bij zijn zaterdagavond. Grote man bij SSC Napoli was natuurlijk eind jaren tachtig toen Diego Armando Maradonna voor Napoli speelde.  Landgenoot van Messi. Regelmatig worden de vergelijkingen tussen die 2 gemaakt (qua voetbal). Messi is uiteraard de betere!

SSC Napoli werd opgericht in 1926. Huidige trainer: Gennaro Gattuso. Een druk baasje! 2004 werd de club failliet verklaard. Veel ups en downs dus. Spelers die uitkwamen voor Napoli: Laurent Blanc, Fabio Cannavaro, Ruud Krol, Daniel Fonseca. In de huidige selectie is Dries Mertens een gevaarlijke speler. Altijd dreiging richting het doel van de tegenstander.

Respect voor Napoli? Zeker. Angst: zeker niet. Sinds een aantal goeie gesprekken en de 0-5 bij Alaves lijkt de rust weergekeerd in Camp Nou. Setién blijft in ieder geval t/m het einde van de Champions League. Bij winst zaterdagavond speelt Barça de volgende wedstrijd op 14-8 tegen de winnaar van Bayern München – Chelsea. Volgens Vidal en Frenkie de Jong moet het mogelijk zijn de Champions League te winnen. Ter voorbereiding zijn vele wedstrijden van Napoli bekeken. Ze hebben de zwakke plekken gevonden!!

Selectie: Ter Stegen, N. Semedo, Piqué, Rakitic, Suárez, Messi, Neto, Lenglet, Griezmann, Jordi Alba, S. Roberto, F. de Jong, Junior, Iñaki Peña, Riqui Puig, Ansu Fati, R. Araujo, Monchu, Mingueza, Konrad, Reis, Jandro

Foto:fcbarcelona.com