Nieuws Februari 2011

Hele selectie naar Almería

Alle spelers uit het eerste team, inclusief de geblesseerden, reizen woensdag af naar het Juegos Mediterraneos Stadion in Almería voor de return van de halve finale van de Copa del Rey. Pep Guardiola wil dat alle spelers en coachende staf aanwezig zijn wanneer het team vecht om hun plaats in de grote finale vast te zetten. Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurt wanneer er een bepalend nationaal of Europees duel gespeeld wordt. De laatste massa-expeditie was aan het einde van de competitie van vorig seizoen, toen Barça de kans had om de titel veilig te stellen als ze zouden winnen van Sevilla, wat gekoppeld was aan een verlies aan de kant van Madrid, een scenario dat zich inderdaad voltrok.

Afgelopen maandag trainde Barça voor de laatste keer voor de selectie zou afreizen naar Andalusië. Guardiola had 17 spelers uit het eerste team tot zijn beschikking; de geblesseerde Puyol, Jeffren en Iniesta werkten elders een specifieke behandelingsroutine af. Ondanks hun blessures, zullen alle drie de spelers meereizen naar Almería ter ondersteuning van hun ploeggenoten. Om de afwezigheid van het trio te ondervangen, sloten Nolito en Thiago zich aan bij de groep en beide spelers zullen tevens meegaan naar de wedstrijd.

Het team vliegt op de dag van de wedstrijd nog voor het middaguur naar Almería, waar ze de rest van de dag zullen doorbrengen in hun hotel. Een uur voor aanvang van het duel zal de selectie zich naar het stadion begeven.
De wedstrijd begint om 20:00u en zal te volgen zijn via Internet streams zoals www.fromsport.com en http://www.lasexta.com/inicio. Uiteraard kun je de wedstrijd ook via de Twitter van de fanclub volgen op www.twitter.com/penyabarcelona.