Nieuws November 2016

Hercules Alicante - Barcelona 1-1

De eerste wedstrijd in de 1/16 finales was de uitwedstrijd tegen Hercules, dat uitkomt in de Segunda Division B, waarin ook Barça B uitkomt. Op papier dus geen wedstrijd om wakker van te liggen. Vandaar ook dat Luis Enrique veel vaste spelers van de selektie vrijaf had gegeven. Voor Umtiti was het wel belangrijk. Door de vele blessures in de verdediging is er een kans dat hij zaterdag tegen Real zal moeten spelen. Voor hem was het een test. De eerste 20 minuten gingen voorbij zonder kansen. Barça had 80% balbezit, maar kwam niet veel verder dan de 16-meterlijn. Na een half uurtje pas de eerste opwinding. Eerst moest Cillessen gestrekt naar de hoek en in de tegenaanval wist Alcácer net niet zijn eerste doelpunt voor Barça te scoren. In de resterende tijd tot de rust kabbelde de wedstrijd vervolgens weer verder en was het nivo bedenkelijk te noemen. Een traag spelend Barcelona, dat weinig inspiratie toonde. Het eerste wapenfeit in de 2e helft was van Hercules. Een vrije trap op de rand van de zestien werd echter keurig gepareerd door Cillessen. Het tweede wapenfeit betekende een doelpunt voor Hercules. Van heel dichtbij kon Mainz in de 53e minuut een voorzet van de linkerkant binnenlopen. Dit was even een wake-up call voor Barça, want vlak daarna scoorde debutant Aleñá met een schot van een meter of 25 de 1-1. in het restant waren er nog wel wat kansjes. Digne met 2 schoten, een kopbal van Andrë Gomes en een schotvan invaller Cordona, maar verontrusten kon het Hercules niet. De wedstrijd ging uit als de bekende nachtkaars. De 4 minuten extra speeltijd waren in dit geval extra kwelling. Barça rekent overduidelijk op de returnwedstrijd in Camp Nou op woensdag 21 december, waar kwalificatie voor de volgende ronde moet worden afgedwongen. Positief was het feit dat er 5 spelers hun debuut hebben gemaakt. Opstelling Barça: Cillessen, Aleix Vidal, Borja López, Umtiti (68. Nili), Digne, Rafinha, Carbonel (68. André Gomes), Denis Suarez, Aleñá (76. Cardona), Alcácer, Arda. 58. Aleñá 1-1 Geel: