Nieuws December 2010

Hete Catalaanse derby

Vanavond om 20.00 uur zal de aftrap plaatsvinden van een wedstrijd om de Catalaanse eer. De gemoederen zullen hoog oplopen en de spanning zal enorm zijn. Espanyol ontvangt in eigen huis FC Barcelona en dat belooft weer ouderwets spektakel.

De contrasten tussen beide clubs kunnen bijna niet groter zijn. De enige overeenkomst tussen beiden is dat ze uit Barcelona komen, maar voor de rest zijn er weinig gelijkenissen te vinden. Het gaat te ver om de gehele historie van beide clubs hier door te nemen, dus beperken we ons tot de huidige situatie. En die laat een beeld zien van twee ploegen in topvorm.

Daar waar FC Barcelona de uitzeges aaneen rijgt, is Espanyol juist volledig baas in eigen huis. Barcelona zal zich zoals gewoonlijk weer beroepen op een technisch verzorgd spel terwijl de blauw-witten van Cornella er juist weer vol in zullen beuken. De verwachting is tevens dat beide ploegen in hun nagenoeg sterkste opstelling aan de aftrap kunnen verschijnen.

Zorg dus dat je niets mist van dit spektakel. Uiteraard zal de fanclub weer voor tweet updates zorgen via http://twitter.com/#!/PenyaBarcelona