Nieuws September 2018

Hommage aan Barcelona

Hommage aan Barcelona: Lancering van de derde tenue voor het seizoen 2018/19!

Het derde tenue van FC Barcelona voor het seizoen 2018/19, ontworpen door Nike, gaat weer verder met zijn gedurfde en mooie viering van de stad Barcelona. Het tenue is inmiddels verkrijgbaar bij de Barcelona Fanshop.

Het betreft een dynamisch sjerpontwerp, geïnspireerd op een van de beroemdste straten van de Catalaanse stad, de Avinguda Diagonal, waarbij een hoekige strook vanaf de linkerschouder tot de rechterzoom snijdt. Het tweekleurige shirt, met het donkerder rood van de sjerp en de grafische omlijsting geleidelijk aan plaatsmakend voor een bleker roze tint, completeert de set nieuwe shirts voor het nieuwe seizoen, die Barça DNA sieren en zijn geïnspireerd door de stad waar de club is gevestigd.

De 10 verticale strepen op het thuisshirt vieren de 10 belangrijkste districten van de stad, terwijl de volt geel uit-kit herinneringen oproept aan een beroemde 2005-06 campagne en onderstreept de avontuurlijke geest van de club. Met een patroon gebaseerd op een luchtfoto van Barcelona's beroemde wijk Eixample en zijn blokken, geeft het derde shirt een extra speciale verbinding terug naar het landschap van de stad.

Verklaring van Pete Hoppins, Nike Football Apparel Senior Design Director

"We geloven dat dit shirt vet en opwindend is en daarom bij uitstek geschikt voor FC Barcelona. De voetbalclub is onderdeel van het weefsel van Barcelona, de invloed ervan is zichtbaar in elke avenue en plaça, en die passie heeft echt de 2018/19-collectie van het team geïnspireerd ".

Foto: www.fcbarcelona.com