Nieuws Januari 2013

Iniesta: “Deze vorm vasthouden tot mei”

In de competitiewedstrijd uit bij Málaga had Andrés Iniesta weer een belangrijk aandeel in de 1-3 overwinning van FC Barcelona. Het team van Tito Vilanova heeft dit seizoen nog geen enkel duel in La Liga verloren. Na het duel stond de middenvelder de pers kort te woord: “De eerste helft van het seizoen was heel goed. De fans zeggen briljant. We streven er naar deze ongeslagen reeks zo lang mogelijk te maken. Hopelijk leiden de mooie statistieken in mei tot prijzen, want dat is het belangrijkste.”

Over zijn eigen geweldige optreden in La Rosaleda vertelde Iniesta: “Het individuele talent van iedere speler helpt het hele team. Gecombineerd met hard werken en de wil om je voor het team op te offeren, brengt ons de gewenste resultaten. We moeten geconcentreerd blijven, want niemand zal het ons eenvoudig maken.”

FC Barcelona staat midweeks weer tegen het team van Manuel Pellegrini. “Het is altijd wat vreemd om drie keer achter elkaar tegen hetzelfde team te strijden. Maar de eerste wedstrijd van de Copa del Rey is thuis. Dat is voor ons belangrijk. Het is een dubbele ontmoeting, geen La Liga wedstrijd. We willen altijd winnen, het maakt niet uit voor welke competitie het is. We zijn één stap verwijderd van de halve finale.”

Het team van Tito Vilanova verbrak weer een all-time record in Málaga; eerste team in de historie van La Liga dat de eerste seizoenshelft af sluit met 55 punten. Over deze geweldige prestatie vertelde Pedro Rodríguez: “Natuurlijk zijn we blij met de eerste helft van het seizoen. We zijn het seizoen goed begonnen en hebben een waanzinnig aantal punten.

Vijf jaar geleden maakte de aanvaller zijn debuut in het eerste elftal van Barça en in Málaga werkte Pedro weer hard, maar wist zijn jubileum niet op te luisteren met een treffer. “Mijn mooiste jaar tot nu toe is het jaar dat we het WK voor clubs wonnen, maar over het algemeen ben ik over alle vijf tevreden.”

“We zijn tevreden over deze overwinning, want we wisten dat het een moeilijke wedstrijd ging worden. We hebben heel goed gespeeld. Ze hebben goede spelers zoals Isco en Joaquín. Creatieve spelers die goed voetbal willen spelen. Ze hebben een goed seizoen en maakte het ons moeilijk, maar we hebben een goede wedstrijd gespeeld”, aldus Pedro.