Nieuws Januari 2011

Iniesta geblesseerd

De medische staf van FC Barcelona heeft maandag laten weten dat Andrés Iniesta een ‘eerstegraads verstuiking’ aan de linkerkant van zijn boven rug heeft opgelopen. Hij wordt nauwlettend in de gaten gehouden om te bepalen of hij wel of niet beschikbaar zal zijn in de wedstrijd van woensdag tegen Almería.

Iniesta bezeerde zich tijdens de wedstrijd tegen Hércules toen hij in de tweede helft getackeld werd door David Cortés en daarbij ongelukkig op de grond terechtkwam. Een paar minuten laten werd hij vervangen door Afellay. Barça’s nummer 8 werd na zijn wissel op de bank behandeld met pakken ijs.

Deze blessure, die onzekerheid heeft teweeggebracht over Iniesta’s basisplaats voor aanstaande woensdag, is de eerste van Iniesta van dit seizoen. Tot dusver heeft hij 31 wedstrijden gespeeld en 7 goals gescoord.