Nieuws November 2008

Iniesta loopt zware blessure op

De Champions League wedstrijd tegen Basel leverde niet alleen een matig resultaat op, veel erger nog is de blessure die Andres Iniesta in de tweede helft opliep. De 'man in vorm' scheurde een spier in het rechterbovenbeen. Zijn herstel gaat zeker zes tot acht weken duren, waardoor hij het loodzware programma van december aan zijn neus voorbij ziet gaan. Een enorme aderlating voor Guardiola en zijn manschappen. Iniesta speelde dit seizoen tot nu toe in alle competitie wedstrijden en was een onmisbare schakel in de geoliede blaugrana machine.

Iniesta zelf is over de klap heen: "Vandaag is de eerste dag van mijn herstel. Ik heb vertrouwen in de spelers die mijn positie zullen overnemen. Het rotatiesysteem heeft tot nu toe laten blijken dat het functioneert. Ik focus me zelf geheel op een snelle rentree. De blessure is een tegenvaller omdat ik hoopte dat het iets kleins was. Helaas blijkt het na onderzoek ernstiger te zijn. Ik voelde in de eerste helft al wat probleempjes, maar in de tweede helft schoot het er echt in."

De spelers die het gaan moeten waarmaken zijn Henry dan wel Hleb. Iniesta kwam de laatstde maanden vooral op de linksbuiten positie goed uit de verf.