Nieuws November 2012

Iniesta: “Messi is de nummer 1”

Maandagochtend tijdens een persconferentie bevestigde Andrés Iniesta dat Lionel Messi voor hem de beste voetballer van de wereld is. “Hij is uniek en beslissend en dat is waarom hij records breekt. Het maakt de mensen gelukkig bij Barça dat hij nog een lange carrière voor hem heeft'', zei de middenvelder van FC Barcelona over zijn Argentijnse ploeggenoot. Volgens Iniesta is Ronaldo een kanshebber, toch krijgt Messi zijn voorkeur.

Iniesta, die zich met de met het Spaanse nationale team voorbereid op de vriendschappelijke wedstrijd tegen Panama, zei dat hij gelukkig was om bij een club als FC Barcelona te spelen. “Als er geen vertrouwen is in de jeugd opleiding, is het niet echt de moeite waard, omdat de spelers die opgeleid worden dan geen kans krijgen, “ zei hij. Zelf werd Iniesta bij het eerste elftal gehaald door Van Gaal, die met zijn team door een moeilijke periode ging. FC Barcelona eindigde afgelopen weekend tegen Mallorca met negen spelers uit eigen jeugd, dit vond Iniesta toch wel het vermelden waard.

Ondanks dat Iniesta de wedstrijd tegen Mallorca vanaf de bank moest bekijken, merkte hij wel op dat dit niet een normale situatie is voor hem. Iniesta begon dit seizoen negen keer in de basis bij Barça en kwam drie keer als invaller in het veld. Tevens miste hij ook nog vier wedstrijden door een blessure.