Nieuws Oktober 2016

Iniesta voorlopig uit de running

FC Barcelona won afgelopen weekend ternauwernood een enerverende wedstrijd tegen Valencia in een kolkend Mestalla (2-3) en nam drie zeer belangrijke punten mee naar huis. Barça kwam echter niet ongeschonden uit de strijd.

Aanvoerder Andrés Iniesta viel vroeg in de eerste helft uit na een geschaarde overtreding door Valencia-middenvelder Enzo Pérez. Kermend van de pijn moest Iniesta na veertien minuten met een brancard het veld verlaten en vervangen worden door Ivan Rakitić.

Medische testen hebben uitgewezen dat hij in zijn rechterknie een kruisband geblesseerd heeft. Naar verwachting zal hij zo’n zes tot acht weken uit de running liggen. Daarmee zal hij vele wedstrijden van het overvolle speelprogramma van Barça moeten missen, waaronder de return tegen Manchester City, de kraker tegen Sevilla en natuurlijk de eerste Clásico tegen Real Madrid van dit seizoen (3 december).

Veel sterkte, Iniesta!