Nieuws Oktober 2016

Interlandweek met mooie affiches

Veel spelers van FC Barcelona zijn gedurende deze week afwezig bij hun club om uit te komen in internationaal verband. Wegens de kwalificatieduels voor het wereldkampioenschap van 2018 is er een interlandweek, waardoor Luis Enrique veel spelers mist. Er staan wel enkele mooie duels op het programma, met als uitschieter de wedstrijd tussen het Spaanse en het Italiaanse elftal. De twee Europese grootmachten staan tegenover elkaar in Turijn, waar ze een herhaling zullen afwerken van de achtste finale van het EK van afgelopen zomer. Toen waren de Italianen de winnaars met een 2-0 zege, en scoorde onder andere Graziano Pellè nog een belangrijk doelpunt. Bij Spanje spelen er heel wat Barça-spelers mee in het elftal, en dus is dit een interessant duel. Zo zijn Piqué, Sergi Roberto, Busquets, Alba en Iniesta opgeroepen als vijf Barça-vertegenwoordigers. Het zal een erg spannend duel gaan worden, met de groepswinst van de poule zeer waarschijnlijk op het spel.

De Kroaten spelen met Barça-middenvelder Ivan Rakitic tegen Kosova. Een opvallend feitje is dat er een speler van Barcelona U19 is opgeroepen voor Kosovo, dat de eerste thuiswedstrijd ooit zal spelen in competitief verband. De ploeg wordt pas sinds kort erkend als nationaal gerechtigd team en dus is er sprake van een heus thuisdebuut. De speler van Barça heet Kabashi, en  Labinot Kabashi is nog maar 16 jaar oud! Hij is nog in deze eeuw geboren, en dus nu al opgeroepen voor zijn nationale team, en speelt op het middenveld. Verder is ook MSN in actie, maar ditmaal elk in een apart duel. Neymar speelt met de Brazilianen, terwijl Messi met Mascherano de Argentijnen langs Peru zal proberen te loodsen. Suárez speelt met Uruguay een thuiswedstrijd tegen Venezuela. Hiermee zijn alle Barça-internationals vertegenwoordigd. Wie zullen er schitteren bij hun land, en wordt Kabashi de jongste debutant ooit in de Kosovaarse geschiedenis, die nog maar 2 duels oud is.