Nieuws Oktober 2020

Interview Neto

Dit wordt een ongebruikelijk seizoen, maar we moeten er doorheen komen en hard blijven werken ”, zegt Norberto Muraro 'Neto' nadat hij in de eerste drie wedstrijden van de nieuwe seizoen speelde.

Voorbereiding

"Het was een vreemde voorbereiding, maar het was fijn dat we hier allemaal konden blijven en elke dag konden samenwerken."

"We mochten wat tijd doorbrengen met de nieuwe coach. Het was niet veel, maar we hadden tijd om te trainen en te begrijpen wat hij wil."

Vreemd begin

"Degenen onder ons die geen interlands spelen, krijgen wat tijd om uit te rusten. Maar degenen die wel zijn opgeroepen, hebben veel wedstrijden achter elkaar gespeeld en het wordt een veeleisend jaar met drie wedstrijden per week."

"We hebben het tot nu toe goed gedaan in onze wedstrijden, maar we moeten dit volhouden, anders telt onze goede start voo niets."

Ronald Koeman

“Voetbal is dynamisch en verandert voortdurend. Er zijn wijzigingen aangebracht en spelers die gewend zijn om op andere posities te spelen, vinden het vreemd en hebben tijd nodig. Maar voetbal gaat over het maken van dergelijke veranderingen en we zijn er allemaal aan gewend. "

“Koeman houdt van intensiteit en om de bal snel te bewegen. Dat is wat ik persoonlijk leuk vind; Ik vind het leuk om het team zo snel mogelijk in beweging te krijgen ”.

“Ik hou van de intensiteit en de snelle wisselingen tussen verdediging en aanval. We werken als een eenheid en het team is meer een eenheid. Dat kon je zien in de wedstrijd met Celta, toen het amper liet zien dat we met een man minder waren. "

Persoonlijke situatie

“Ik voel me goed en wil graag hard werken en me verbeteren, net als vorig seizoen. Je kunt jezelf meer bewijzen als je reguliere games krijgt, maar er is niets veranderd. Je wilt er gewoon zeker van zijn dat je elke dag iets doet om te verbeteren. "

"Ik train niet alleen om bij het team te horen. Ik doe het ook om beter te worden. Ik heb het niet cadeau gekregen en het is een gevecht voor mij sinds ik in Brazilië begon. "

Achter gesloten deuren

“Ik hou van het voetbalspektakel en van fans die naar wedstrijden komen. Maar we weten wat we hebben en moeten ons aanpassen. Laten we hopen dat de fans zo snel mogelijk terug kunnen komen ”.

Het doel

“Barça moet zich altijd uitdagen om alle titels te winnen. We weten allemaal dat het onze verantwoordelijkheid is om trofeeën te winnen. En we zijn in perfecte staat om dat te bereiken. "

Foto: www.fcbarcelona.com