Nieuws Juni 2008

Is Deco de eerste sterspeler die vertrekt?

Deco speelde op het EK in Oostenrijk en Zwitserland reeds twee sterke wedstrijden. Na een eerder matig seizoen bij Barça heeft hij nu op het grote toernooi zijn beste vorm weer te pakken. De Braziliaanse Portugees voetbalde tegen Turkije en Tsjechië erg dominant en hij was betrokken bij talrijke aanvallende acties. Tegen Tsjechië scoorde Deco bovendien de openingstreffer.
Die heropleving komt Deco erg goed uit, want hij lonkt naar een lucratief contract bij een topclub. Inter Milaan, waar José Mourinho de sportieve touwtjes in handen krijgt, toonde reeds interesse, maar de kans lijkt groter dat Deco naar Chelsea trekt. Bij die Londense club wordt Luis Felipe Scolari, op het EK de bondscoach van Portugal, de nieuwe coach en die ziet een samenwerking met Deco op clubniveau ook wel zitten. Barça hoopt 20 miljoen euro te vangen voor Deco.