Nieuws Juni 2012

Joan Gamper Trophy 20 augustus

Het is 20 jaar geleden dat in Londen het Italiaanse Sampdoria de tegenstander was van FC Barcelona in de Champions League finale. De vrijetrap van Koeman in de 111e minuut zorgde ervoor dat FC Barcelona voor de eerste keer in de historie van de club de Champions league werd gewonnen.

Dat is een mooie aanleiding om Sampdoria uit te nodigen voor de 47e editie van het Joan Gamper toernooi op 20 augustus in Camp Nou.

Voor de wedstrijd zal het team van Tito Vilanova voor het seizoen 2012/13 officieel aan de fans gepresenteerd worden.

Na een jaar in de Serie B is Sampdoria weer terug op het hoogste niveau van Italië. Voor de club uit Genua is het de tweede deelname aan de wedstrijd om de Joan Gamper trofee. De eerste keer wat in de zomer van 1997. Barça won die wedstrijd met penalty’s nadat de wedstrijd was geëindigd in een 2-2 gelijkspel.