Nieuws Februari 2019

Jordi Alba, blaugrana tot 2024

FC Barcelona en Jordi Alba hebben overeenstemming bereikt om zijn contract voor de komende vijf seizoenen te hernieuwen, tot 30 juni 2024. De buyout-clausule is vastgesteld op € 500 miljoen.

Jordi Alba: 282 wedstrijden en de beste leverancier van assists voor Messi

Er moet aan worden herinnerd dat Jordi Alba in totaal 14 titels heeft gewonnen bij FC Barcelona en momenteel aan zijn zevende seizoen deelneemt met het eerste team. Hij heeft 282 wedstrijden gespeeld waarin hij in totaal 14 doelpunten scoort.

De linksback van FC Barcelona, Jordi Alba, is ook de beste leverancier van assists voor Lionel Messi, hij heeft nu in totaal 20 assists gegeven sinds ze samen begonnen te spelen. Een paar weken geleden, op de dag van de wedstrijd tegen Sevilla (6-1) in de Copa del Rey, vierde de speler zijn 200e overwinning als een blaugrana.

Foto: www.fcbarcelona.com