Nieuws Mei 2014

Keeperswisseling bij Barça

Technisch Directeur Andoni Zubizarreta heeft namens de Raad van Bestuur bekend gemaakt dat het komende zomer aflopende contract van José Manuel ‘Hiphop’ Pinto niet verlengd gaat worden. “De Raad van bestuur dankt José Manuel Pinto voor zijn professionaliteit en toewijding gedurende zijn carrière bij
FC Barcelona”, aldus Zubizarreta.

De Raad van Bestuur laste maandag jl. een extra vergadering in om de keeperssituatie te bespreken. José Manuel kwam in januari 2008 naar FC Barcelona ter vervanging van Albert Jorquera. Hij stond 73 wedstrijden in het doel van de Catalanen en won 16 titels;
4 landstitels, 2 keer de Champions League, 2 maal de Copa del Rey, 2 Europese Supercups, 4 Spaanse Supercups en 2 Club World Cups. Waar Pinto na 6,5 jaar bij het eerste team van Barça heen vertrekt is nog niet bekend.

De plek van Pinto onder de lat van het eerste team zal ingenomen worden door Marc-André Ter Stegen. De Duitse keeper is de eerste nieuwe aanwinst van
FC Barcelona voor het seizoen 2014-15. Ter Stegen is op 30 april 1992 geboren in Mönchengladbach en is een van de aanstormende keeperstalenten van Europa. Hij maakte in 2011 op 18-jarige leeftijd zijn debuut bij Borussia Mönchengladbach en was sindsdien de eerste keeper van de Bundesliga club. De 22-jarige Ter Stegen nam begin mei al afscheid bij Borussia Mönchengladbach: “Ik ben een echte Gladbacher, heb mijn hele leven voor deze club gespeeld en zal deze club altijd in mijn hart blijven dragen. Het is moeilijk om afscheid te nemen, maar ik heb er geen spijt van. Ik sta honderd procent achter de keuze die ik gemaakt heb.” Het is nog onbekend wanneer Ter Stegen gepresenteerd wordt in Camp Nou.