Nieuws Mei 2008

Keita en Piqué zijn de eerste nieuwkomers

Barça staat op het punt twee nieuwe krachten voor het volgend seizoen vast te leggen. Met Gerard Piqué en Seydou Keita is de Catalaanse club zo goed als rond, maar met hun clubs Manchester United en Sevilla moet nog onderhandeld worden over de transferprijs.
Piqué, een 21-jarige verdediger van Manchester, onderging vorige week reeds medische testen en vertelt op de website van Barcelona dat de onderhandelingen vergevorderd zijn: "De beslissing over mijn toekomst ligt nu in de handen van beide clubs. Zolang er echter niets definitief is, kan ik niet met het shirt van een club poseren."
Keita, een 28-jarige Malinese middenvelder die vorig seizoen voor Sevilla uitkwam, legde gisteren medische testen af en ging 's avonds met enkele bestuursleden van Barça op restaurant om het akkoord te beklinken. Barça is bereid aan Sevilla de afkoopsom van 14 miljoen euro te betalen, maar de club wil de betalingswijze daarvan nog bespreken.