Nieuws September 2022

Kids-day

In totaal waren 2.497 mensen aanwezig om de eerste training van de week voor het team van Xavi Hernández bij te wonen in het Estadi Johan Cruyff

Festivalsfeer in het Estadi Johan Cruijff. Het eerste elftal van FC Barcelona keerde terug naar de training na de 4-0-zege op Valladolid in het weekend na een pauze van twee dagen en ze deden dat onder bijzondere omstandigheden. 2.497 fans kwamen naar de trainingsaccomodatie in Sant Joan Despí om een trainingssessie te bekijken waarin de echte sterren de aanwezige jonge leden waren. Als gevolg van de Covid-pandemie en de beperkingen die de afgelopen seizoenen golden bij de club, was de wachtlijst voor jonge FC Barcelona-leden die met het eerste elftal op de foto wilden, lang geworden. Een foto met het team is een lange en een zeer populaire traditie voor de jonge fans.

Gezien de situatie - die niet kan worden opgelost met de voor dit seizoen geplande fotosessie - heeft de Raad van Bestuur besloten om de eerste elftaltraining van woensdag exclusief open te stellen voor de jonge leden.

Een dag om niet snel te vergeten

De 2.497 fans voor de sessie bestonden uit jonge leden en degenen die hen vergezelden en met leden die maximaal twee mensen mee konden nemen. De open training vond plaats in de week voor de terugkeer naar school in Catalonië met als doel het makkelijker te maken voor de betrokken families.

De jonge leden kregen de mogelijkheid om vanaf midden juli een formulier in te vullen om met het eerste elftal op de foto te kunnen voor het seizoen 2022/23 en dat bleef open totdat alle plaatsen bezet waren.

Binnenkort zullen er formulieren beschikbaar zijn voor foto's met de Barça vrouwenploeg en basketbal-, rolhockey-, zaalvoetbal- en handbalteams. De Club zal contact opnemen met de leden om hen te vertellen hoe ze kunnen reserveren.

Wat de training betreft, had Xavi Hernández al zijn spelers van het eerste elftal beschikbaar voor de eerste sessie van de week voorafgaand aan de reis van zaterdag naar de Sánchez Pizjuán om het op te nemen tegen Sevilla.

Foto: www.fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws