Nieuws November 2020

Kiev - FC Barcelona: 0-4

Zelden een wedstrijd gezien met zo een twee verschillende helften. In de eerste helft posteerde Kiev “de witte muur” voor de doelman. Barça kwam er niet doorheen. Zelden in de 16 meter en af en toe een schot. In de 16e minuut een gele kaart voor Pjanic. In de 19e minuut een kans voor Kiev; schot op doel gevolgd door een poging van Coutinho (metertje naast).

Ondanks 62% balbezit kwam Barça er niet doorheen. In de 34e minuut besloot de VAR dat er geen penalty toegekend werd aan Barça. Verdedigen is nu eenmaal gemakkelijker dan aanvallen. In de defensie van Barça maakte Mingueza een verdienstelijk debuut. Messi en Frenkie werden gemist. Ruststand: 0-0

Hoe anders was het in de 2e helft. In de 52e minuut scoorde Dest na een mooie combinatie de 0-1. En ineens was het lek boven bij de witte muur. 5 minuten later een doelpunt van Braithwaite vanuit een corner bij de tweede paal: 0-2. In de 65e minuut een redelijk grote kans voor Kiev door de Pena.
Barça bleef druk houden op de verdediging van Kiev. 69e minuut terechte penalty voor Barca na een duw in de rug. Goede scheidsrechter die Matei Jug! Braithwaite ging achter de bal staan en joeg de penalty knap en loepzuiver in de uiterste hoek: 0-3. Inmiddels was Griezmann ingevallen en die had nog wel zin in een doelpuntje. En dat kwam er dus ook. Door een hard schot in de hoek liet hij de 0-4 aantekenen.

Al met al natuurlijk een dik verdiende overwinning. En plaatsing voor de volgende ronde van de Champions League. Nu maar hopen dat dit resultaat effect heeft op de wedstrijden in La Liga. Volgende wedstrijd Barça  – Osasuna aanstaande zondag 14.00 uur.

Opstelling Barça
Ter Stegen, Dest, Lenglet(66”Jordi Alba), Junior Firpo, Oscar Mingueza,  Carles Alená, Pjanic (66”Puig), Pedri (73”Fernandes), Coutinho (66”Griezmann), Trincáo (83” de la Fuente), Braithwaite

Foto: fcbarcelona.com