Nieuws Juni 2016

Korte vakantie voor Barça

De selectie van Luis Enrique start op dinsdag 19 juli al weer met de voorbereiding op het aanstaande 2016-17 voetbalseizoen. De eerste dag worden alle spelers bij het Ciutat Esportiva complex van FC Barcelona onderworpen aan diverse testen om hun fysieke gestel te onderzoeken en hun fitheid te bepalen. Een dag later volgt de eerste veldtraining. Uiteraard geldt dit niet voor de spelers die deelnemen aan de Copa América, het EK voetbal of de Olympische Spelen; zij volgen geleidelijk na afloop van die toernooien.

Na de eerste trainingen in Barcelona vertrekken de spelers en technische staf op 25 juli naar het St. Georges Park in Engeland voor een trainingskamp t/m 30 juli. St. Georges Park is geen onbekende plaats voor het Catalaanse team. In de zomer van 2014, vlak na de komst van Luis Enrique als coach van het eerste team, trainden de Catalanen tevens op dit complex in Engeland.

Op 30 juli vliegen de spelers en technische staf naar Dublin voor het eerste vriendschappelijke duel tegen Celtic om 19:00 uur in het Aviva Stadium als onderdeel van de International Champions Cup. Naast dit duel in Ierland speelt Barça nog twee wedstrijden in dit toernooi. Op 3 augustus om 20:00 uur in Zweden in de Friends Arena tegen Leicester City, de kampioen van de Premier League. Op 2 mei 2016 werd de club voor het eerst in de clubhistorie kampioen van Engeland. De vriendschappelijke wedstrijd tegen Barça is de eerste gelegenheid voor de selectie van coach Claudio Ranieri om zich voor te bereiden op hun debuut in de Champions League. En het derde duel van het internationale toernooi is op 6 augustus in het Wembley Stadium in Londen tegen Liverpool FC. Hoe laat de wedstrijd begint, zal later bekend gemaakt worden.