Nieuws Juni 2011

La Masía sluit zijn deuren

La Masía is het wereldberoemde gebouw waar het opleidingsinstituut van FC Barcelona in gevestigd was tot vandaag. Om twaalf uur vandaag sloot La Masía zijn deuren na eenvoudig maar emotioneel geleden ceremonie. Bij de ceremonie waren enkele bestuursleden van FC Barcelona aanwezig. Zo was onder andere directeur van de jeugdopleiding, Guillermo Amor aanwezig. De oud voetballer was tevens één van de eerste bewoners van La Masía. Hij moest toch even slikken tijdens de ceremonie. “Voor mij is deze plaats niet alleen huisvesting voor de sporters geweest, maar tevens mijn huis”, vertelde hij.

Tijdens de ceremonie, werden de zestien titels getoond welke in het afgelopen seizoen werden gewonnen met de verschillende sporten. Deze zestien prijzen zijn het symbool voor het succes van La Masía. Tevens vind men bij FC Barcelona, dat de derde plek van Barça B in de tweede divisie ook een soort prijs is, omdat het een uitzonderlijke prestatie is.

Het nieuwe gebouw, wat gebouwd is op Ciutat Esportiva, zal plaats bieden aan ongeveer tachtig talenten uit de jeugdopleiding. Ondanks dat het een nieuw en modern gebouw is, zal men in de nieuwe Masía blijven werken met dezelfde ideeën, zodat het succes van de afgelopen jaren gecontinueerd wordt.