Nieuws December 2015

Laatste test van 2015

Woensdag (20.30 uur) komt FC Barcelona voor de laatste keer in 2015 in actie, een jaar waarin de blaugranas niet minder dan vijf trofeeën pakten: de landstitel, de Copa del Rey, de Champions League, de Europese Super Cup en meest recentelijk de FIFA Wereldbeker voor Clubs. In Camp Nou komt Real Betis op bezoek, die tot dusver een voortreffelijke reeks uitwedstrijden neergezet hebben in dit seizoen, hun terugkeer naar het topvoetbal met hun promotie vanuit de Segunda División.

Na een paar dagen vrij met kerstmis is de ploeg van Luis Enrique weer bijna compleet na de terugkeer van Leo Messi afgelopen maandag. Barça moet het nog doen zonder de geblesseerde Rafinha en Douglas, maar Sergio Busquets is weer opgenomen in de selectie na uit Japan teruggekeerd te zijn met een lichte dijblessure.
Pepe Mel, de coach van Real Betis, is bezig aan zijn tweede periode bij de club. In zijn aangekondigde selectie is Amro Tarek de enige ontbrekende speler wegens een blessure; aanvaller Jorge Molina en ex-blaugrana Xavi Torres staan eveneens niet op de lijst.

Voor Barça is het winnen van de wedstrijd van belang om de voorsprong op de ranglijst van La Liga uit te breiden. Het team van Enrique heeft echter sinds eind november niet meer in de competitie gewonnen, toen ze wonnen van Real Sociedad (4-0); Deportivo de la Coruña gooide vlak voor kerst roet in het eten met een 2-2 gelijkspel.
Betis bezet momenteel de elfde plaats in de tabel met twintig punten. Ook zij hebben sinds vorige maand niet meer gewonnen, na de winst op Levante, waarna de derby tegen Sevilla vlak voor de onderbreking in een doelpuntloos eindigde.