Nieuws April 2010

Laporta onder juridisch vuur

Voetbal club Chelsea overweegt juridische stappen tegen FC Barcelona preses Joan Laporta. Dit naar aanleiding van een uitspraak in zijn onlangs verschenen boek.

Hierin beweert de aftredend president dat hij en zijn toenmalige vice-president Sandro Rosell in 2004 een uiterst lucratief voorstel van de Engelse topclub kreeg om Ronaldinho over te nemen. Chelsea zou hier een bedrag van 100 miljoen euro voor over hebben gehad waarbij er 10% voor de heren zelf zou overblijven. Laporta beweert dat hij dit bod afwees maar dat Rosell wel oren had naar de deal. Hij zou bij Laporta hebben aangedrongen om er nog eens goed over na te denken.

Het opmerkelijke is dat Rosell momenteel de belangrijkste kandidaat is om de voorzittershamer over te nemen van Laporta. Hij ontkent dan ook in alle toonaarden en dreigt met juridische stappen. Evenals Chelsea zelf. Laporta heeft al eerder aangegeven niet op zijn gedane uitspraken te zullen terugkomen.