Nieuws Maart 2018

Las Palmas - Barça 1-1

De blaugranas wisten van het Canarische eiland Gran Canaria niet de winst mee naar huis te nemen. Tegen Las Palmas werd het 1-1

In de eerste helft had het team van Ernesto Valverde het meeste balbezit. Dit leverde in eerste instantie nog geen grote kansen op. Toch kwam Barça halverwege de eerste helft op voorsprong. Lionel Messi kreeg een vrije trap en schoot deze onberispelijk binnen. Tot de rust leken beide ploegen niet tot grote kansen te komen, waardoor de ruststand werd bepaald op 0-1.

Na rust kon de thuisclub al snel op gelijke hoogte komen toen de scheidsrechter als enige een overtreding in het strafschopgebied zag. De penalty werd hard binnengeschoten door Jonathan Calleri. De blaugranas hadden na deze gelijkmaker moeite met het defensieve spel van Las Palmas. Ook Philippe Coutinho, Ousmane Dembélé en Ivan Rakitić wisten geen opening te vinden in de defensie van Las Palmas. Doordat de thuisclub het punt koesterde, bleef het tot de laatste seconde spannend. Barça wist ook in de slotfase niet meer te scoren. Hierdoor bleef de eindstand 1-1.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Roberto, Vermaelen, Umtiti, Digne, Busquets,
Iniesta (75’ Dembélé), Paulinho (63’ Rakitić) , Aleix Vidal (57’ Coutinho), Messi, Suárez.

Foto: www.fcbarcelona.cat