Nieuws September 2018

Leganés - Barça 2-1

De Catalanen hebben woensdagavond tegen Leganés de eerste nederlaag van het seizoen geleden. In Estadio Butarque werd het 2-1.

In de eerste helft had Barça het meeste balbezit, maar kwam niet tot grote kansen. Toch kwamen de blauganas al snel op voorsprong. Na en mooie actie en voorzet van Lionel Messi wist Coutinho met een volley voor de 0-1 te zorgen. Enige minuten later kon Messi aanleggen, maar zijn inzet eindigde op de kruising. Het overwicht bleef, zonder dat er echte grote kansen uit voortkwamen. Na een half uur kwam de thuisclub meer uit de schulp en kwam meer in de wedstrijd. In de slotfase van de eerste helft kreeg Óscar namens Leganés een goede kans om de score gelijk te maken, maar Marc-André Ter Stegen redde knap.

Het team van Ernesto Valverde kwam na rust niet goed uit de startblokken. Na slechts enkele minuten wist Nabil El Zhar de thuisclub op voorsprong te zetten. Slechts een minuut later kwam Leganés op voorsprong. Óscar wist een foute pass van Gerard Piqué te onderscheppen en de spits twijfelde niet en scoorde. Voor Valverde reden om Suárez, Malcom en Jordi Alba in te brengen voor meer aanvallende impulsen en kreeg via Coutinho en Rakitic nog wel kansen om op gelijke hoogte te komen, maar doelman Iván Cuéllar Sacristán bracht knap redding. In het verdere verloop van het duel wist Barça de achterstand niet meer goed te maken.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Vermaelen (70’ Jordi Alba), Umtiti, Piqué,
Sergi Roberto, Coutinho, Busquets, Rakitić, Dembélé (70’ Malcom), Messi en