Nieuws November 2021

Lieke trefzeker in competitie

De Barça dames hebben zaterdag wederom gewonnen. In het Estadi Johan Cruyff waren de blaugranas met 4-0 te sterk voor Levante. Hiermee hebben de Barça vrouwen alle 10 duels van de competitie gewonnen. De wedstrijd werd voorafgegaan door een opmerkelijk incident. Na de aftrap werd de bal een minuut lang niet beroerd door de speelsters. Dit om aandacht te vragen om het vrouwenvoetbal verder te professionaliseren.

Zo makkelijk als de uitslag doet vermoeden, ging het helaas niet. Ondanks dat de thuisclub het overwicht had, wist Levante het Barça nog verrassend lastig te maken. Toch wist Aitana Bonmatí binnen het kwartier de score te openen. Doordat de bezoekers geconcentreerd stonden, duurde het tot kort voor de rust, voordat Claudia Pina de score wist te verdubbelen.
Na rust voltrok zich hetzelfde spelbeeld. Het duurde dan ook tot halverwege de tweede helft voordat Lieke Barça’s derde treffer te maken. Nu was de ban gebroken. De Catalanen domineerde het restant van de wedstrijd en wisten in de blessuretijd nog uit te lopen tot 4-0 na een benutte penalty van Jennifer Hermoso.

Opstelling Barça: Paraluta, Mendoza, Jucinara, Cometti (76' Lloris, Calligaris, Baños, Toletti (76' Giovanna), Pinto, Guerrero,Redondo (59' Férez),
Navarro (59' Queiroz)

Foto: www.fcbarcelona.cat