Nieuws Augustus 2014

Luis Enrique: “Elk duel is een test”

Zaterdagmiddag gaf Barça coach Luis Enrique zijn persconferentie. In de ochtend was Lucho met het team in voorbereiding voor het tweede competitieduel tegen Villarreal. “Het is een sterk team en het zal een aantrekkelijke wedstrijd worden”, aldus de coach over The Yellow Submarine. Luis Enrique vervolgde met: “We zullen geconcentreerd moeten voetballen om in El Madrigal te winnen.” Luis Enrique heeft voor dit duel ook Neymar geselecteerd. De hoofdcoach geeft aan dat de Braziliaan fit is. “We hebben goed contact gehad met de medische staf en hij is fit. Iedere speler heeft zijn rol in het team, zo ook Neymar.”

De hoofdcoach van de blaugrana’s is tevreden over de trainingen van het team. “Iedere ploeg moet aan de nieuwe coach wennen, zo is dat ook bij ons gebeurd. De vorderingen die we afgelopen week bereikt hebben, zijn geweldig. Elke wedstrijd zal dan ook een test zijn.”

Over de komst van Douglas is Luis Enrique duidelijk: “Douglas zal veel voor Barça kunnen betekenen, vooral in aanvallend opzicht. Ik ben blij dat de club zo veel moeite heeft gedaan deze Braziliaan binnen te halen.”