Nieuws Januari 2015

Luis Enrique looft inzet Barça

Zondagavond waren de ogen van de voetbalwereld gericht op het treffen tussen FC Barcelona en Atletico Madrid, die voor de wedstrijd op gelijke hoogte stonden qua puntenaantal. De spannende wedstrijd tussen de nummer twee en de nummer drie die werd uitgevochten in een volgeladen Camp Nou, resulteerde in een 3-1 zege. Luis Enrique, de bekritiseerde hoofdtrainer bleek na afloop een gelukkig man.

''Er bestaan geen twijfels over dat we een complete wedstrijd gespeeld hebben, we speelden op een erg hoog niveau. Fans houden ervan als we wedstrijden zoals deze spelen.'' Door de zege blijft Barça in het spoor van koploper Real Madrid, die 1 punt voorsprong hebben op de Catalanen maar nog wel een wedstrijd tegoed hebben. Door doelpunten van het supertrio Messi, Neymar en Suárez lijken de kritieken op Enrique voorlopig verstomd. De oefenmeester kreeg heel wat te verduren van de media nadat hij vorige week in de uitwedstrijd tegen Real Sociedad aantrad met een formatie zonder Lionel Messi en Neymar. Toch wil Enrique niet al te euforisch zijn.

''Elke overwinning versterkt het groepsproces van een team, maar het zijn maar drie punten en er is nog een lange weg te gaan dit seizoen. Als we winnen is iedereen tevreden, maar we blijven hetzelfde team, ongeacht we winnen of verliezen. Als je tegen Atletico speelt weet je dat je een sterke tegenstander treft. Ik ben een fan van Atletico maar vandaag waren wij de betere ploeg.''

Er waren veel fans aanwezig in Camp Nou, en Enrique bedankte die aanwezige fans ook voor de steun die ze leverden, en de geweldige sfeer die ze verzorgden. Donderdag treft Barcelona voor de Spaanse beker opnieuw Elche, de ploeg die afgelopen week met 5-0 werd verslagen. Hierdoor lijkt de return al een formalitiet, dus kan Barcelona zich al gaan opmaken voor de kwartfinale van de beker waarin Real of opnieuw Atletico de tegenstander zal zijn.