Nieuws November 2016

Luis Enrique tevreden na voetbalfeest

Luis Enrique verliet het Sánchez Pizjuán vol vreugde nadat zijn FC Barcelona een zwaarbevochten 1-2 overwinning uit het vuur had weten te slepen. Het ging niet van harte voor de Catalanen, die kwetsbaarder ogen dan in de vorige voetbaljaargang, en bij vlagen werd Barcelona overlopen door de Sevillaanse storm van trainer Jorge Sampaoli. Uiteindelijk wist FC Barcelona middels goals van Lionel Messi en Luis Suárez de zege in de wacht te slepen, na een openingstreffer van Vitolo. FC Barcelona heeft na de zwaarbevochten overwinning op Sevilla inmiddels na 11 duels 25 punten,  twee punten minder dan lijstaanvoerder Real Madrid. Enrique sprak na afloop vol vreugde met de aanwezige pers.

''Ik ben erg tevreden met de manier waarop we onze rug wisten te rechten, in een wedstrijd die van een hoog niveau was. De goal van Messi voor de rust gaf ons het vertrouwen dat we nog konden winnen, en we speelden een erg goede tweede helft. De wedstrijd kwam in een erg hoog tempo terecht maar hier gingen we goed mee om. Deze overwinning geeft ons meer kracht als een team, en ook individueel.'' Ook de spelers waren na afloop tevreden. en voornamelijk lyrisch over het optreden van superster Lionel Messi, die met een prachtige goal en een al net zo mooie assist doorslaggevend was bij de overwinning op Sevilla. Luis Suárez zei dat Messi ''op elke positie kan spelen. Hij maakt altijd het verschil voor ons.'' Sergio Busquets was al net zo lovend over Messi. ''Messi is de beste speler van de wereld, hij doet de dingen anders dan anderen. Er zijn veel goede spelers maar hij is de beste.'' Barcelona was de eerste ploeg die in dit seizoen wist te winnen in het stadion van Sevilla, en kan dus vol goede moed uitkijken naar het treffen met Málaga na de interlandonderbreking.