Nieuws Januari 2015

Luis Enrique: “We moeten er nu staan”

Binnen tien dagen staat het volgende duel tegen Atlético Madrid op het programma. Woensdagavond om 22.00 uur staan de twee ploegen in Camp Nou tegenover elkaar in de kwartfinale van de Copa del Rey. Voor dit duel heeft de coach van het Catalaanse team op dinsdag een persconferentie gegeven. Hierin verklaarde de oefenmeester tevreden te zijn over het eerste duel tegen het team van Diego Simeone, maar weet ook dat het woensdag lastiger kan zijn. “Ondanks het goede spel van tien dagen geleden, zegt dat niets over de dubbele confrontatie in het Spaanse bekertoernooi. Wedstrijden tegen Atlético zijn altijd apart”, verklaarde Lucho, die vervolgde met: “we moeten goed blijven voetballen en met de juiste mentaliteit in het veld staan. Er is maar één manier om te voetballen, dat is de Barça-manier.” Na vier overwinningen op rij, lijkt dit duel op een geschikt moment te komen. Met zestien doelpunten voor en slechts één tegen heeft het team voldoende vertrouwen geput. “Als de spelers er geen vertrouwen meer in hebben, wordt het altijd lastig. We zullen er nu moeten staan”, aldus Luis Enrique.

Over de coach van Los Rojiblancos, Diego Simeone, is de coach van de blaugrana’s duidelijk: “Simeone laat Atlético Madrid aantrekkelijk en aanvallend voetballen. Iedereen in het team weet wat ze moeten doen.”

Tot slot kwamen twee van de beste spelers ter sprake: Lionel Messi en
Luis Suárez. De coach van het Catalaanse team prees de inzet van de Uruguayaan: “Suárez is een échte spits en hij werkt hard. Daarom denk ik dat hij nog wel vaak gaat scoren voor Barça.” Lucho was ook lovend over La Pulga. “Messi is de beste speler die ik ooit gezien heb. Cristiano Ronaldo is ook goed, maar nog niet zo goed als Leo”, vertelde Luis Enrique.