Nieuws Februari 2019

Lyon - Barça 0-0

FC Barcelona heeft in een moeizame wedstrijd een 0-0 gelijkspel weten te behalen tegen Olympique Lyon. In de heenwedstrijd in de achtste finales van de Champions League kwamen beide ploegen niet tot scoren, hetgeen betekent dat Barcelona in eigen huis kwalificatie voor de kwartfinales zal moeten afdwingen. Op 13 maart treffen beide ploegen elkaar in Camp Nou.

Het weinig enerverende duel kende slechts een handvol grote kansen. In de eerste helft leek Martin Terrier de openingsgoal binnen te schieten, maar een reflex van Ter Stegen kon het afstandsschot tegen de lat aan werken, waardoor Barcelona een achterstand bespaard bleef. Barça daarentegen had veel ruimte maar slaagde er niet in dit om te zetten in grote kansen. Doelman Anthony Lopes van Lyon keerde in de tweede helft op zijn beurt op goede wijze bij schoten van Lionel Messi en Sergio Busquets. Luis Suárez was ook niet scherp voor de goal en hielp meerdere mogelijkheden om zeep, waardoor er nog niets beslist is en dit tweeluik in Barcelona een vervolg zal krijgen. Barça's eerstvolgende duel is de uitwedstrijd tegen Sevilla van zaterdag 23 februari, waarmee het een belangrijke stap kan zetten naar de landstitel.

Opstelling Barça: Ter Stegen; Alba, Piqué, Lenglet, Semedo; Roberto ('81 Vidal), Busquets, Rakitic; Messi, Suárez, Dembélé ('67 Coutinho)

Foto: www.fcbarcelona.cat