Nieuws Januari 2016

Malaga - Barça 1-2

Barça heeft tegen Málaga een moeizame overwinning geboekt. In La Rosaleda werd het 1-2 voor de Catalanen.

Het team van Luis Enrique kwam al snel op voorsprong. Na een overtreding op Vermaelen rond de middellijn kwam de bal snel bij Suárez terecht, die voorgaf op Munir. De jonge spits wist de bal in het lege doel te schuiven. De thuisclub probeerde hierna de controle over het duel te krijgen en wist het de Blaugrana’s lastig te maken. Het team van Javi Gracia kwam er via de aanvallers Charles en Duje Cop gevaarlijk uit. Claudio Bravo wist meerdere malen redding te brengen. Na iets meer dan een half uur spelen kwam Málaga via Juanpi toch op gelijke hoogte. Na deze treffer probeerden beide ploegen voor rust nog op voorsprong te komen. De Catalanen kregen via Suárez, Lionel Messi en Munir nog goede kansen, maar wisten niet meer te scoren. Ook de thuisclub kreeg via onder andere Charles nog kansen, maar hadden pech in de afwerking, waardoor de ruststand op 1-1 werd bepaald.

Na rust kreeg Barça meer controle over het duel. de Blaugrana’s kregen door Andrés Iniesta, Messi en Adriano kansen om te scoren, maar hadden pech in de afwerking. Even later wist Messi op aangeven van Adriano de Catalanen met een fraaie volley alsnog op voorsprong te zetten. Het team van Luis Enrique bleef het beste van het spel houden en kregen via onder andere Messi nog een aantal gevaarlijke kansen, maar wist niet meer te scoren. Hierdoor bleef het tot het laatst fluitsignaal 1-2 in het voordeel van Barça.

Bekijk Hier de samenvatting van Ziggo Sport.

Bravo, Vidal, Mascherano, Vermaelen (46’ Mathieu), Adriano (72’ Sergi Roberto), Busquets, Iniesta, Arda, Messi, Suárez en Munir (56, Rakitić).